Een succesvolle emailcampagne hangt samen met een weldoordacht HTML email ontwerp.

Emailmaster zorgt ervoor dat uw emailing ten alle tijde leesbaar is, de resultaten meetbaar zijn en dat de email interactief is. De layout kan volledig naar uw smaak en in uw huisstijl opgemaakt worden zodat de "look & feel" bij uw klanten en prospecten vertrouwd overkomt.

Elementen van een goede email template

  • Mix van afbeeldingen en tekst - goede HTML codering
    Als een email in een inbox komt moet men op "afbeeldingen downloaden" klikken om de email goed te bekijken. Daarom is het belangrijk steeds met een mix van afbeeldingen en tekst te werken zodat uw boodschap steeds doorkomt. Ook voor oudere emailprogramma's of smartphones die geen HTML ondersteunen is dit belangrijk.
Hieronder een voorbeeld van een email
met goede en slechte HTML code.


 
1. slecht
 
2. goed
 
  1. In het eerste voorbeeld komt niets van de boodschap door pas als je op afbeeldingen downloaden klikt zal het zichtbaar zijn, zo moet dus het niet.

  2. In het tweede voorbeeld is gewerkt met een combinatie van tekst en afbeeldingen, ook al worden de afbeeldingen niet gedownload komt u boodschap toch door. Merk ook op dat achter de niet weergegeven afbeelding tekst gestoken kan worden. Dus als u enkel met afbeeldingen wil werken is er ook een mogelijkheid om uw boodschap te laten doorkomen.
  • Plaatsing van call-to-action links
    Links en vooral de kliks erop zijn essentieel als u leads wil genereren uit uw emails. Daarom is de plaasting en de vorm van deze links belangrijk. Best wordt gewerkt met een combinatie van "buttons" en tekst links. Zodat deze link minstens tweemaal in de email staat, dit verhoogt de klik kans.


    In bovenstaand voorbeeld zijn er 2 tekst links en 1 button voor hetzelfde document.

  • Link naar webpagina met de email
    Zoals vermeld in het eerste punt hebben sommige mensen oudere email programma's of worden om andere redenen HTML emails niet ondersteund. Daarom werkt emailmaster steeds met "Klik hier om deze email in een webbrowser te lezen" deze link wordt meestal bovenaan geplaatst.

  • Forward-to-friend link
    Deze functie plaatst emailmaster standaard in uw emailings en zorgt ervoor dat de email ontvangers uw boodschap kunnen doorsturen naar vrienden en collega's zo wordt het bereik van uw emailing verhoogt.

    De teksten in het voorbeeld zijn engelstalig het spreekt voor zich dat dit ook in andere talen kan. Ook de layout van de "forward" pagina kan aangepast worden naar uw smaak en huisstijl.

  • Social media links
    Facebook, linkedin en twitter zijn gevestigde waarden in het sociale medialandschap en waarschijnlijk zijn veel van uw klanten en prosecten hier op actief. Emailmaster kan op uw vraag een link leggen naar uw sociale media pagina's en een "share this" link toevoegen. Zo wordt u boodschap gedeeld met de contacten van de email ontvanger.

 

  Klik hier om emailmaster te contacteren